Föreningen

Selånger Skid- och Orienteringsklubb

Det övergripande målet för klubbens verksamhet är att skapa ett livslångt intresse för längdåkning, orientering och skidorientering. Vår vision är rörelseglädje hela livet!

Detta vill vi göra genom att stötta samtliga medlemmar i deras strävan att nå sina mål, samt genom att ha ett gott socialt nätverk och en bra gemenskap där alla kan känna sig välkomna.

Om klubben

Vår barn- och ungdomsverksamhet är navet i vår förening. Vi tränar, tävlar och har trevligt tillsammans.

Tränings- och tävlingsverksamheten organiseras och genomförs så att alla ska ha möjlighet att växa och utvecklas efter sin vilja och förmåga. Vi satsar på de som vill vara ledare för att kvaliteten på tränings och tävlingsverksamheten ska bli den bästa för dig som medlem.

Vi är arrangörer av minst en tävling i respektive idrottsgren varje år såsom distriktsmästerskap (DM) och Sankt Olofsrännet.

Hulistugan är vår klubbstuga som utgör basen och med denna som utgångspunkt bedriver vi vår verksamhet.

Klubben finanserar sin verksamhet främst med ideella insatser. Detta innebär bl.a. att du som aktiv medlem:

• Ställer upp solidariskt i klubbens arrangemang och verksamhet
  • Betalar den årliga medlemsavgiften som framgår av klubbens medlemsanmälan
  • Arbetar som funktionär vid föreningens arrangemang, som t ex Sankt Olofsrännet, Hulicafé, Sundsvallsloppet och på Selånger Marknad

Som aktiv medlem har klubben i gengäld fastställda ersättningsregler för sin tränings- och tävlingsverksamhet. Av dessa framgår vilka kostnader klubben står för när man enligt ovan också är med och arbetar för inkomsterna.

Välkommen till Selånger SOK!

Selånger SOK styrelse 23/24
OrdförandeSofia Lindén
Vice ordförandeJessica Molinder
 KassörLinda Nylander
 SekreterareFredrik Pontén
 LedamotUlrika Åhman

Vill du hyra Hulistugan?

Vill du bli medlem i Selånger SOK?

För övriga frågor – skicka ett mejl till föreningen.

Skidsektionen Håkan Westman mejl

Orientering Sofia Lindén mejl